donderdag 13 december 2012

geen kunst




men zou er voorzichtig van worden. ik schreef over het onderhoud aan de trambaan, ging het mis. ik schreef over de artshop in de bibliotheek, wordt die gesloten. gesloten! juist. het wordt een beetje stil in dat stadshuis als we niet oppassen. zit daar alles net een beetje op orde, wordt er al weer afgestoten. geen geld meer. wel ruimte. een akelig voorgevoel bekruipt me.
op 13 december volgt er een feestelijke ‘sale’. dat is een uitnodigend woord voor ‘verkoop’.

geen kunst

zo kort geleden ingericht
en nu al gaat het mis, een flop
de artshop in de bieb gaat dicht
’t is jammer, maar het geld is op

subsidie stopt, het kost te veel
de spullen moeten van de wand
men roept nog vrolijk van een ‘sale’
maar da’s een voetnoot in de krant

’t begon eerst als paradepaard
nu raakt het plotsklaps uit de gunst
’t is blijkbaar onvoldoende waard
zo is bezuiniging ‘geen kunst’

© ton de gruijter 

9 opmerkingen:

  1. Ja dat gebeurt nu als reactie op de bezuiningen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat klopt, het voelt alleen wat sneu omdat het nog maar zo kort in een nieuw pand zit.

      Verwijderen
  2. Kan je wel over een 'zesde zintuig' beschikken, maar op deze manier heeft dat toch wel vervelende consequenties.
    Dat gezegd hebbende kan ik nog wel een paar onderwerpen bedenken waar je over kan schrijven met als gevolg dat die kort daarna verdwijnen. Kwestie van je krachten op de juiste manier inzetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verdraaid aad, dat is nog eens een advies. grootdank ;-)

      Verwijderen
    2. Wat zou het gekost hebben om het op te zetten? Zode van dat geld , want dat komt ook niet meer terug. Eerst denken, dan doen.

      Verwijderen
    3. ja, johan, eerlijk gezegd heb ik bij dit soort zaken altijd meer gevoel dan verstand. maar het gevoel van jammer overheerst.

      Verwijderen
  3. Waren er wel mensen genoeg die kwamen lenen? Ik bedoel er zijn wel mensen voor nodig om de boel op gang te houden.
    zo zonde!
    fenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha fenny, leuk dat je ook even op het nieuwegeinblog komt kijken. zoals ik hierboven bij johan al aangaf, ik heb vaak meer gevoel dan verstand, dus het zou heel goed zo kunnen zijn zo als jij suggereert. jammer blijft het.

      Verwijderen