woensdag 12 maart 2014

nieuwegein beweegt!




kent u het motto ‘nieuwegein beweegt’? bewegen op recept, fit & fun en meer mooie maatregelen om de inwoners te stimuleren in beweging te komen. een goede zet was natuurlijk het vestigen van de gemeentebalie op de eerste verdieping, met een brede trap en een smalle lift. maar er is meer. trimstraten! nee, dat zijn geen efficiënte hondenkapsalons, maar mooi opgestelde apparaten in de buitenlucht waar we op mogen trimmen. ik ging eens kijken bij de trimstraat in galecop, bij het kempenaerpark.

nieuwegein beweegt!

onwennig nog, die apparaten,
als vreemd gewas hier aangeplant
de hoop is dat u vet verbrandt
en spieren kweekt in dit soort straten

en dat we hoofden hier zien glimmen
en heel het lijf, van ‘t zweten nat
dan worden straks de buiken glad
door in de buitenlucht te trimmen

u kunt ook langs bij de gemeente
als ‘t regent, dat begint één hoog
beweegt u toch en blijft u droog
da’s goed voor ’t hart en het gebeente

© ton de gruijter

10 opmerkingen:

  1. Mag ik weg blijven? Een bejaarden trim club vind ik ook niets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is gelukkig niet verplicht. overigens hoorde ik gister dat omwonenden ook nog eens fraaie uitleg over de toestellen hebben gekregen.

      Verwijderen
  2. die apparaten lijken me vreselijk, sorry....
    de trap op gaan dat is wel mijn ding...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is grappig. van het weekend wandelde ik met kennissen door het park. daar is een brug -met trappen- over een watertje. een jongedame trimde door die trappen steeds op en af te rennen. kan dus net zo goed, en waar je maar wil.

      Verwijderen
  3. zolang het maar niets 'voorgeprogrammeerd' is, ik ben meer voor de spontaniteit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. juist, hoe te gebruiken en waarvoor, zo begreep ik althans van een bewoner van de wijk.

      Verwijderen
  5. Ik heb er tijden geleden over gehoord, dit soort initiatieven. Vond het nogal lachwekkend. Maar men is er dus toch serieus mee aan de slag gegaan! ;-)
    Lol :-)

    BeantwoordenVerwijderen