woensdag 6 maart 2013

uniq




enige tijd geleden opende wethouder reusch de eerste (en vooralsnog enige) boekspot in nieuwegein. een boekspot is een plek waar men boeken die men niet meer leest, kan stallen. andere lezers kunnen daar gratis titels uitzoeken. een mooi initiatief om vooral jongere mensen aan het lezen te krijgen en te houden. de boekspot is te vinden in basisschool ‘uniq’ aan de deldenseschans nummer 2.

uniq

het boek is uit, de kaft slaat dicht
voor u is ’t nu slechts oud papier
maar ’t gaf u urenlang plezier,
de blik verruimd, de geest verlicht

naar nieuwe handen mag het gaan
naar nieuwe lezers mag ’t op zoek
een langer leven krijgt een boek
als ’t in de boekspot mag gaan staan

’t idee is uiterst sympathiek
‘geniet van lezen is ’t parool’
de eerste boekspot staat op school
de eerste nog, en dus uniq

© ton de gruijter 

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. ja, uniek niet, omdat het ook elders voorkomt, uniq wel naar de naam van des school. maar het streven, mensen aan het lezen houden is natuurlijk positief ;-)

      Verwijderen
  2. Ik ben dan zo iemand die interessant wil doen met boeken in zijn boekenkast te laten staan prijken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi initiatief. Zie je meer opkomen zoals je al schreef hierboven.
    Wat ik me dan wel afvraag: daar hadden we toch de bieb al voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een terecht opmerking, aad. ik denk de de bibliotheken, toch al in zwaar weer, hier niet om zitten te springen.
      anderzijds, als we lezers kweken, komt dat wellicht bibliotheken en boekhandelaren ook ten goede.

      Verwijderen
  4. goed idee en toch....ik lees mijn boeken wel drie, vier keer,soms na jaren weer.

    BeantwoordenVerwijderen