woensdag 24 april 2013

kinderopvang galecop, de boog




ik kom maar weinig in galecop. toen er gebouwd ging worden verlegde ik mijn fietsroute, omdat ik bewegen buiten de bebouwde kom leuker vond. onlangs was ik er weer. een mooie wijk, ruim en rustig, dat zijn de indrukken. een opvallend gebouw is buurtcentrum de boog. ik ga daar nog een keer verder kijken, nu beperk ik me tot de achterzijde, waar een kinderopvang met buitenplaats zit.
aan de wand is een deel van een kunstwerk te zien. wie slecht kijkt, zoals ik, kan daar ook een klimwand in zien. met een glijbaan er voor. de trap aan de andere kant zie je bijna niet vanuit dat perspectief. een mooi beeld; de klimwand die lokt, maar onbereikbaar lijkt. de moeite van het groot worden. kinderopvang. juist.

kinderopvang galecop, de boog

ja, als je jong bent wil je meer,
de toekomst lijkt hier voor het plukken
maar net te hoog, het wil niet lukken
dan glijd je weg, dan doet het zeer

toch lonkt hier groei, er lijkt houvast
voor wie maar oefent, blijft proberen
uiteind’lijk zal ervaring leren
hoe jij het meest trefzeker tast

met vallen gaat het, dan weer op
de jeugd zit immers vol verlangen
van moeizaam klimmen naar de top

en val je bijna op je kop,
je wordt met liefde opgevangen
zo gaat dat hier in galecop

© ton de gruijter


8 opmerkingen:

  1. Van een valpartij word je sterk. Je link op Facebook werkt trouwens niet. Als je die aanklikt, krijg je de melding dat de link spam is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat had ik bij jouw link net zo. facebook doet spannend. klikken dat het geen spam is, dan kom je gewoon door.

      Verwijderen
  2. In vakjargon heette die dingen vogelpoepjes maar hier zitten ook wel kamelenkeutels bij zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een klim-groeiproces mooi verwoord. Hoe is het met je dichtbundel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah, dat is nog wachten op het contract, dan pas de lay-out en dan in de wachtrij bij de drukker.

      Verwijderen
  4. Jammer dat er geen haken zijn voor de mastworp.

    BeantwoordenVerwijderen