woensdag 19 juni 2013

halte batau noord




enige tijd geleden had ik een afspraak met mijn dochter om naar de fietsenzaak op winkelcentrum 'de batau' te gaan. ze kwam niet met de bus, want in mijn woonomgeving wordt er aan de weg getimmerd. en de tram nam ze wat later, de halte in utrecht was verplaatst, want ook daar wordt aan de weg getimmerd. geen punt, ik zat lekker op een haltebankje, de zon scheen en wat was het rustig. iedereen was met zichzelf bezig.

halte batau noord

je hoort het eerst aan het geluid
dan glijdt hij uit de verte aan
je weet dat hij hier stil blijft staan
hij spuwt een groepje mensen uit

en anderen slokt hij weer op
het sist hier wat, de deur gaat dicht
dan rijdt hij weg tot uit het zicht
’t herhaalt zich bij een nieuwe stop

maar verder is ’t hier stil, men zwijgt
en kijkt bij voorkeur naar ’t perron
het lijkt een inspiratiebron,
of men van stilte vrede krijgt

zo mijdt men hier ’t gesproken woord
en mediteert nog even vlug
want straks gaat -heen en weer terug-
de tram bij halte batau noord

© ton de gruijter 

8 opmerkingen:

  1. Ziet er zo van de buitenkant redelijk toegankelijk uit. Sorry, is nog een tik van mijn recente reis, het kijken naar de toegankelijkheid van vervoermiddelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk, johan, dat je er zo in kan. enig probleem is wel, dat er van de ene zijde een wat langere loopbrug over de doorgaande weg genomen moet worden.die kan je dan wel weer met een omweg mijden, maar toch. de tram zelf is goed toegankelijk.

      Verwijderen
  2. En niet vergeten je ov kaart langs de juiste automaat te halen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch jammer dat er geen stoomtreinen meer zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou zie ik het ineens, jij bent een taalminstreel
    jouw taalvondsten zijn zo natuurlijk en zo nieuw
    heerlijk om bij stil te staan:
    het perron als inspiratiebron

    BeantwoordenVerwijderen