donderdag 25 juli 2013

nieuwegein; vijftig tinten




ik krijg altijd een beetje een kind-gevoel, wanneer ik de snoepwinkel in cityplaza passeer. een hoekje zoetigheid boven aan de roltrap vanuit de parkeergarage, die –laten we wel wezen- altijd naar uitlaatgas ruikt. ik vroeg de eigenaar van het zoet of ik hem in een stukje, gezien zijn leeftijd, ouwe snoeper mocht noemen. dat mocht, maar dat doe ik toch maar niet.

nieuwegein; vijftig tinten

alleen een kind kan ’t nog geloven
wanneer het door de dampen gaat
de auto’s staan hier onder straat
maar ergens moet er meer zijn boven

’t wil sneller dan de roltrap sprinten
‘omhoog! omhoog! naar and’re geur’
een klein paleis met toverkleur
er zijn wel vijftig roze tinten

de barre tocht door de garage
beloont zich door een rijk palet
van zoetigheden, neergezet,
verlokkend in de etalage

© ton de gruijter 

4 opmerkingen: