woensdag 25 september 2013

winkelwagenleed




was ik toch even van m’n stuk. een groengasauto parkeert foutief, twee handhavers springen eruit om andere auto’s op het parkeren te controleren. ik kijk belangstellend of de groengasauto een ontheffing heeft, waarop een handhaver nogal nadrukkelijk het een en ander stelt. stijgt het groengas naar het hoofd? nee, het is de werkdruk. naast de jacht op stoutparkeerders is nu ook de zorg voor weeswinkelwagens aan de handhavers toevertrouwd. burgers, gedraag u!

winkelwagenleed

zo’n wagentje van vijftig cent
of koddig muntje in het slot
behoedt men voor een droevig lot
met handhaving of wijkagent

zo’n wagentje moet van de straat
het hoeft niet voor uw deur te staan
het gaat uw buren toch niet aan
naar welke supermarkt u gaat

nee, honderd meter maximaal
mag ’t wagentje van d’ winkel af
gaat u te ver, riskeert u straf
en krijgt u een proces verbaal

pas als de ketting stevig zit
een lange rij, zoals het hoort
dan wordt de orde niet verstoord
dan staan ze prachtig in ‘t gelid


© ton de gruijter

8 opmerkingen:

  1. Ze zijn anders een gewild object. Er schijnen er jaarlijks veel te worden gestolen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, maar een beetje boef heeft er toch ook aan eentje al genoeg? echt verhandelbaar lijken ze me niet.

      Verwijderen
  2. Je zou ermee kunnen kwartetten. Heb jij voor mij AH, krijg je van mij Jumbo :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedicht, hier laten ze die dingen gewoon op de parkeerplaats staan:-) Je kunt je gemakkelijk een paar euro verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je hebt natuurlijk gelijk, maar ik plaats graag een knipogende reactie op het lokale nieuws.

      Verwijderen
  4. Ik wacht op de elektrische versie... :D

    BeantwoordenVerwijderen