vrijdag 21 februari 2014

samenklank in nieuwegein




op 10 februari bezocht ik een repetitieavond van het nas (nieuwegeins amateur symfonieorkest) met ’t jong ( symfonieorkest voor jongeren tot 25 jaar). ik kan u zeggen dat ik een genoeglijke avond had. niet alleen vanwege de aangename klanken, maar ook door het zien van de combinatie van plezier en concentratie waarmee deze mensen zich met muziek bezig houden. dat wil ik even aan u melden. waarom? op 22 februari geven beide orkesten een concert in ‘de bron’. wellicht treffen we elkaar dan, voor de prijs hoeft u het niet te laten, voor 10 euro bent u al binnen. bezoekt u hun site voor meer informatie (www.nasnieuwegein.nl of www.tjong.nl ).

samenklank in nieuwegein

daar komen zij, met in hun tas,
hun koffer, hoes of in foedraal
het instrument, en allemaal
de partituur in zak of jas

de dirigent, die vormt en kneedt
’t gewenste klinken van ’t geluid,
dan perst hij klanken weer eruit,
zo wordt het hier aaneengesmeed

volwassen of adolescent,
men oefent vrolijk, energiek
in ’t samen maken van muziek
ach stad, wees trots op dit talent

© ton de gruijter


5 opmerkingen:

  1. Inderdaad, die stad mag trots zijn op het talent. Ook op jou, trouwens; ook talent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is fascinerend te zien hoe deze mensen met hun instrumenten van repetitie naar uitvoering gaan. het was een mooie avond. (en: dank!)

      Verwijderen
  2. Speelden ze ook het nummer in mijn meest recente Facebook-post :-)?

    BeantwoordenVerwijderen