woensdag 24 juni 2015

sauna




aangezien ik geen reclame wil maken, zal ik het in de wijk ‘merwestein’ gelegen zwembad niet bij naam noemen. er is in hetzelfde gebouw een sportschool en zelfs een sauna. een aardige mix aan mogelijkheden. ik heb er een tijd een all-in abonnement gehad, maar daar hield ik mee op toen ik meer pijn kreeg dan ik spieren had. een bijzondere plek in de herinnering neemt de sauna in. omdat ik liever niet wil dat u weet dat het over mij gaat is de tekst in de ‘hij-vorm’ geschreven.

sauna

het voelde bloter nog dan ooit
bij het betreden van de sauna
want eerder toonde hij nog nooit
geheel zijn flora en zijn fauna

en toen hij door de warmte keek
ontwaarde hij de and’re leden
en zij aanschouwden ’t nieuwe lid
nadat de handdoek was gegleden

hij zat zijn zitje puffend uit
en zei bij het vertrek ‘dag heren’
en dacht ‘wanneer ik weer eens ga,
dan moet ik eerst maar even scheren’

© ton de gruijter 

2 opmerkingen: