woensdag 9 september 2015

alive!




niet alleen de scholen zijn weer begonnen, ook verenigingen starten weer op. zo ook het ‘alive gospel choir’ in nieuwegein. nu zing ik al bij popkoor amazing, maar toch bezocht ik uit belangstelling de open avond. geen seconde spijt van, het leek wel of ik een concert bijwoonde. wat een krachtig gezelschap. dit is recht uit het hart zingen, hier klinken vrijheid en discipline, verlangen en bestemming in een bijna fysiek voelbare samenhang. bezoekt u eens hun site (alivegospel.nl)

alive!

zij zoeken eerst elkanders hand,
zo raken zij gelijkgestemd
voordat zij samen, ongeremd
bezingen wat van binnen brandt

van ingetogen, sober, zacht
dan zwellend tot uitbundig, luid
zo dragen zij de boodschap uit
van ’t vinden van bezieling, kracht

het zingen uit het hart, die ‘drive’,
die power en begeestering,
het geeft ons een verzekering,
de gospel zegt ons; ‘it’s alive!’           

© ton de gruijter 

2 opmerkingen:

  1. Ik kan het niet nalaten. Dit was het eerste waar ik aan dacht bij de titel. Staat vast niet op hun repertoire ...: https://www.youtube.com/watch?v=sJT3vIMsCQo

    BeantwoordenVerwijderen