dinsdag 7 augustus 2012

gesloten coffeeshop




ik ben van zo’n leeftijd dat ik een coffeeshop ken als ruimte waar koffie werd gedronken. enkele durfals waagden zich aan thee of fris. ook waren er gevulde koeken en tosti’s. op de een of andere manier verdwijnt die associatie niet en als dan gelezen wordt dat de enige coffeeshop, die nieuwegein rijk was niet langer wordt gedoogd, ontstaat een vreemde mijmering.

gesloten coffeeshop

’t gezag, dat voerde jaren strijd
was wars van ’t ongezond genot
de coffeeshop is nu op slot
van één-beleid naar géén-beleid

de coffeeshop is nu echt dicht
de liefhebbers staan nu op straat
proberen stiekem ’s avonds laat
een slok te scoren, uit het zicht

het park is er getuige van
de troost wordt illegaal gehaald
en naast een weggeworpen naald
ligt nu ’n gebruikte koffiekan

© ton de gruijter 

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. dank antoinette. gelukkig had ik net onze koffiepot laten vallen;-)

      Verwijderen
  2. Dit is wel humor, Ton,met een uiterst fijn randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, Ton, en het past ook zo mooi bij mijn verzuchting vandaag, op facebook, hè! :-))

    Hartelijke groet, Bart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wij zijn van ongeveer dezelfde leeftijd, bart. dan voelen we elkaars verzuchting goed aan, of het nou zuivere koffie is of niet.

      Verwijderen
  4. Ja, dat zou heel goed kunnen, Ton...zucht, ik schenk nog maar een lekkere illegale espresso in, proost! ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen