woensdag 22 oktober 2014

wereldwinkel nieuwegein




u zult mij niet snel betrappen op het maken van reclame. een enkele keer echter vind ik het wel gepast om een winkel te noemen. dat vind ik bijvoorbeeld van de wereldwinkel, net verhuisd naar een nieuw pand op de markt. ik ben maar snel een foto gaan maken vóór de opening, want enige drukte mag, nu de winkel goed in de loop ligt, wel worden verwacht. u weet het toch? door de zuiver vastgestelde prijzen krijgen de makers van de producten betere kansen. dat is fairtrade.

wereldwinkel nieuwegein

de spullen uit de verste landen,
ze wachten kleurrijk uitgestald
totdat uw oog er plots op valt,
tot u het opneemt in uw handen

u hoeft niet per se zelf te reizen,
producten uit elk werelddeel,
van kookboek, schaaltje tot juweel,
voor eerlijk vastgestelde prijzen

ik hoop dat u massaal hier winkelt
en u iets aanschaft, met plezier,
dat door uw aankoop niet slechts hier,
maar elders ook de kassa rinkelt

© ton de gruijter 

12 opmerkingen:

  1. Een hartverwarmend gedicht over Wereldwinkel Nieuwegein en de producenten uit ontwikkelingslanden
    Ik hoop dat zijn wens, veel klanten die na aanschaf van een mooi product met een goed gevoel de winkel uitgaan, voortdurend blijft uitkomen.
    Dankjewel Ton de Gruijter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. ik was toch al niet de beroerdste ;-)

      Verwijderen
    2. Nou vooruit ik zal es gaan snuffelen als ik een cadeautje zoek.
      groet, Fenny

      Verwijderen
  3. Je kunt er echt hele leuke cadeautjes vinden voor de komende feestdagen. Wie anders kan zo zakelijk, duidelijk en poëtisch een goede zaak bepleiten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat eerste klopt vanzelfsprekend. op dat tweede weet ik even vanzelfsprekend geen antwoord ;-)

      Verwijderen
  4. graag gelezen, ik ben een echte wereldwinkelfan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed om te horen, anne. zijn ze er ook in gent?

      Verwijderen
    2. Ja hoor, meer dan één zelfs... ik koop er veel etenswaren

      Verwijderen