donderdag 1 oktober 2015

herberg




recent presenteerde cda-raadslid renée blom haar boek ‘wethouder, wij willen..’ in ‘smaak & stijl’. omdat ik geen reclame maak, zal ik de naam verder niet noemen. wel wil ik aandacht besteden aan deze locatie. ik fiets vaak langs de ‘galecopperzoom’ en schreef in maart ‘galecop aan zee’ over een stukje grond hier vlakbij. nu blijkt dat dít etablissement ooit een scheveningse strandtent was. en zo heeft alles met alles te maken. ’t is ook belangrijk, een herberg op de grens van stad en wat er buiten ligt.

de herberg

wanneer ik ooit de stad verlaat,
dan rest mij slechts nog woestenij
met vreemde dieren in een wei,
een bijna onverlichte straat

wanneer ik aan de rand verwijl
en moed verzamel voor mijn reis,
dan neem ik graag nog drank en spijs,
een laatst genot in smaak en stijl

wanneer ik weer de stad aandoe,
is deze herberg d’ eerste plek
die ‘k zie, dan heb ik vast weer trek
en ben ik aan gastvrijheid toe

© ton de gruijter 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten