woensdag 24 december 2014

de varkentjes van ward en wikke




er waren er meer, maar ik zag er maar twee toen ik in oktober ging kijken bij de varkens van ward en wikke aan de galecopperzoom. een mooi stukje land, weelderig begroeid, en daar struinden ze vrolijk rond. toen nog wel, want inmiddels  heeft de slager zich over de brave dieren ontfermd.
ik wens u goede dagen en volgend jaar (dat is nog toekomst) treffen we elkaar weer.

de varkentjes van ward en wikke

er werd geboerd op dit stuk grond
met varkens, goed verzorgd, gezond
best lieve dieren, van die dikke

een varkensglimlach op de snuit
het zag er haast idyllisch uit,
die varkentjes van ward en wikke

nu zijn ze uit elkaar gehakt,
in mooie porties ingepakt
dat hoort erbij, da’s even schrikken

want niets bestaat hier voor altijd
besef: hoe goed het ook gedijt,
aan ’t eind is ’t altijd even slikken

© ton de gruijter 

4 opmerkingen:

  1. Ze zijn in elk geval niet op mijn bord beland. B en vegetariƫr.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De natuur in met volle magen
    De kerstdiners blijven aan je verstand knagen...
    Ward en Wikke hebben zij het overleefd?

    De natuur in, met frisse neuzen,
    Wat hebben we toch vele keuzen....

    De blog van Ton zorgt voor de bon ton, het juiste woord,
    Geeft mij inspiratie en het bekoord.
    Op weg naar het nieuwe jaar,
    Galecopperzoom zie ik je daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de zoom is een gevarieerd gebied, dus dat kan zomaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen