woensdag 22 april 2015

de meisjes van van as




reclame maken is een vak. reclame moet met woord en beeld klanten lokken. zo van; ‘als ik daar ga sporten word ik ook zo fit’. of; ‘als ik die ingrediĆ«nten koop, maak ik ook zo’n heerlijke maaltijd’. met dat in het achterhoofd bekijk ik het billboard in nieuwegein waar ‘van as advocaten’ diensten aanbiedt op het terrein van echtscheiding. naast de gegevens van het bureau staat er een portret van een aantal innemend ogende dames. zo van; ‘als ik daar ga scheiden, dan…..’
omwille van de zorgvuldigheid meld ik u (ook namens mijn vrouw) geen plannen te hebben.

de meisjes van van as

is ’t huw’lijk zwaarder dan het was
en vindt u dat de band wat knelt?
dan is het raadzaam dat u belt
met de drie meisjes van van as

bent u op zoek naar nieuwe moed
omdat het thuis wat stiller wordt?
dan geeft zo’n drietal op zo’n bord
weer hoop wanneer het er toe doet

zo droom ik wel eens door de stad
van; ‘stel dat ik weer single was
en dan die meisjes van van as
gewoon in mijn adresboek had’

© ton de gruijter


2 opmerkingen: