maandag 19 maart 2018

schrijven doe je met inkt, 4


nee, bij ons thuis liepen ze niet op karnemelk. en nog niet. afgelopen zondag bezocht ik een jarig familielid, en fluks gingen de flessen open, het was immers feest. op zich had ik daar geen moeite mee, want door de afstand waren we met de auto, en aan het stuur ben ik altijd nuchter. wat wel opviel was de verbazing over mijn deelname aan ‘ik pas’.

één van de aanwezigen vroeg ook ‘schrijf je nu anders?’ ik kon haar gerust stellen, want;
schrijven doe je met inkt.


zo ging er weer een week voorbij
en steeds meer volk keek naar mijn glas
waar sap in zat, geen wijn, ik pas
en dat begreep men niet van mij

de drank is immers metgezel
op reis naar vrolijkheid, naar sfeer
’t is vreemd dat ik dat nu ontbeer,
dat ik niet drink, de and’ren wél

nu vraagt men mij ‘nu jij niet drinkt,
mis jij dan niet je fantasie,
hoe werkt dat met de belletrie?’
maar, schrijven doet men ’t meest met inkt

het roesje mis ik af en toe,
maar meer waardeer ik d’ nuchterheid
want drank - ik zeg 't in eerlijkheid –
is dus geen ‘must’ bij wat ik doe


Geen opmerkingen:

Een reactie posten