vrijdag 8 juni 2012

coriografie


het zoeken naar balans.

enerzijds vind ik de ontwikkeling van het nieuwe centrum fascinerend, anderzijds zie ik winkels wegtrekken om wellicht verschillende redenen, en ik ben dan toch bezorgd dat er een disbalans ontstaat tussen wat een centrum bieden moet en wat er aan omzet gedraaid moet worden. met een knipoog naar de naam van de eigenaar / ontwikkelaar.

coriografie

het geurt hier van ontwikkeling
de melodie is die van bloei
ik zoek naar nieuwe samenhang
tussen bestendiging en groei

een a-locatie in de stad
na jaren vol van bouw en stof
en straks klinkt hier het nieuw geluid
en steken de trompetten lof

maar hou toch ook de winkels vast
ik koop hier graag mijn boek
laat me niet door de vooruitgang
op dwaaltocht gaan, op zoek


© ton de gruijter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten